Pri objednávkach vytvorených od 20.12. nezaručujeme doručenie do Vianoc.

Vianočná otváracia doba:

Tipy, ako sa na ceste cítiť bezpečne

Bezpečnosť na ceste je ideálny stav, ale len ťažko dosiahnuteľný. Nikdy nebude stopercentný. Veľkou mierou sa na tom bohužiaľ podieľa nekonečné "mačkovanie" medzi vodičmi áut a motoriek aj absencia chráničov na motorku.

Vzdialené ciele

Bezpečnosť. Všetci o nej hovoria, všetci sa o ňu snažia, ale výsledok je stále v nedohľadne. Naopak. Nehôd pribúda a jedni hádžu vinou na druhých a zase naspäť. Aby sa ale znížil počet kolízií a cestovanie bolo bez rizika, je potrebné, aby sa zapojili úplne všetci účastníci prevádzky, siahli si do svedomia, boli plne sústredení a schopní rešpektu voči konkurencii za volantom alebo na dvoch kolesách. Je to základný kameň a jediný spôsob, ako bilanciu na ceste zlepšiť.

Bezpečnosť až na prvom mieste

Paradox je, že teóriu poznajú všetci. Prechádzajú skúškami a bez dostatočných znalostí nedostanú príslušné oprávnenie. Prax je ale zmätená a často na hony vzdialená pravidlám.

Okrem ostražitosti a zaistenia prostredia bez rušivých elementov existuje aj celý rad tipov a trikov, ako sa počas jazdy cítiť o niečo bezpečnejšie. Tieto tri stoja neprávom v pozadí.

  • Zradný smerovač — smerovky sa u motocyklov nevypínajú automaticky, je teda potrebné priebežne kontrolovať, či aj napriek jazde neudávate rovno smer stranou alebo naopak.

  • Vymedzený priestor — motorka je menšia ako automobil. To ale neznamená, že by mala mať na ceste menej miesta alebo sa tiesniť pri krajnici, kde sa riziko pádu alebo zrážky s autom, ktorého vodič sa pri predbiehaní nebude obťažovať s vyjazdením do ľavého pruhu, zvyšuje. Motorkár by mal ísť tak, aby naň bolo dobre vidieť.

  • Indikátor mŕtveho uhla — táto vychytávka motorkám chýba, disponujú jej len automobily. Akonáhle ale vodič na motorke uvidí svetlo na zrkadle auta, vodič by mal o motoristovi vedieť a dať mu priestor na manévre.